מה זה DEVOPS?

DEV OPS TEAM

מה זה DEVOPS?

DevOps היא שיטת פיתוח תוכנה מודרנית שנועדה לתת מענה לקצב השינויים הטכנולוגיים המהיר שאנו חווים בשנים האחרונות. למושג DevOps יש מספר פרשנויות והגדרות שונות. פירוש המילה DevOps הוא חיבור בין ראשי האותיות ראשונות של שתי המילים  development ו- operations  (פיתוח ותפעול). המושג מהנדסיDevOps  נמצא בהשתנות מתמדת מפני ש-DevOps איננה מסגרת או סביבת עבודה, אלא תהליך הטמעה בין מפתחים לשאר אנשי טכנולוגיית המידע לצורך שיתוף פעולה באופן הטוב ביותר.

מתודת DevOps היא קריטית להתייעלות וחידוש בקצב מהיר, הנדרשים לחברות כדי לעמוד בתנאי התחרות של המאה ה-21, בה תנאי השוק ומשוב הלקוחות הינם המפתח להצלחת החברה. קחו לדוגמא את המקרה הקלאסי הבא- כיום בשוק ישנם מספר חברות מתחרות שהצלחתן מותנית ביכולתן להציע מוצרים ללקוחותיהם. צוותי המפתחים כותבים קוד למוצרים חדשים, תכונות, עדכוני אבטחה ותיקוני באגים. בתהליך הפיתוח ה”ישן”, לצוות הפיתוח נדרש שבועות בכדי לספק את התפוקה. ברוב המקרים, לאחר סיום פיתוח הקוד מתרחשות שגיאות או בעיות בלתי צפויות עקב חוסר תיאום בין צוות הפיתוח לבין צוות היצור וסביבת העבודה בשטח.

 

כאן נכנס צוות ה- DevOps לתמונה. DevOps למעשה אחראים על שמירת לוח הזמנים והפעילות של סביבת היצור מול התוכנה והפחתת מספר שגיאות הצוות שעלולות לקרות כאשר מספר השרתים גדל.אתגרים אלו משפיעים על אופן כתיבת הקוד והטמעתו בסביבת היצור. ולכן צוות DevOps ידרוש לרוב הטמעות ופריסות קוד מתוזמנות לאחר שהקוד נפרס לתוך סביבת היצור, על הצוות לאבחן שגיאות ובעיות ולדאוג לתיקונם ביעילות ובמהירות האפשרית.

 

DEVOPS תרשים

פילוסופיית DevOps דורשת חשיבה חדשה מחוץ לקופסא, כלים ומיומנויות. DevOps משלבת צוותי פיתוח ומבצעים בכדי לשפר את שיתוף הפעולה ואת היעילות על ידי אוטומציה של תשתיות, זרימת עבודה וביקורת ביצועים בשטח.

 

לצוות DevOps מוצלח יהיו כישורים טכניים מעולים אך גם כישורים חברתיים באותה מידה. גישת העבודה של DevOps דורשת שינוים תכופים והבנה של שפות פיתוח וכלי הפיתוח המשמשים ליצירת קוד חדש. מהנדסי ה- DevOps עובדים עם צוות הפיתוח כדי לשפר את קוד התוכנה ואף ליעל אותה באופן הנכון ביותר לסביבת היצור הנדרשת. כמו כן, בתפקידם לנהל תשתית של טכנולוגיית מידע בהתאם לקוד התוכנה הנתמך ולראות את התמונה המלאה לגבי פיתוח התוכנה והתפעול שלה בשטח.

 

כיום, תוכנות לא נכתבות באופן שבו הן נכתבו פעם. בימינו מדובר בטכנולוגיות קוד פתוח ובשימוש קטעי קוד קיימים בכדי לכתוב תוכנת מחשב שיכולה לעמוד בדרישות הספציפיות שלנו. ולכן, תפקידו של מהנדס DevOps מתפתח ומתאים את עצמו לשינוי הטכנולוגי הקבוע שקורה בעולם. התוכנה שנכתבת צריכה לענות על הדרישות של העולם הדיגיטלי, לאפשר פיתוחים נוספים ובעלת יכולת הסתגלות בהתאם לצרכים המשתנים של ארגונים ועסקים. בשל כך, תהליכים של ביקורת והטמעת תוכנה הינם קריטיים והכרחיים להצלחה. בנקודה זו נכנסים לתמונה אנשי ה- DevOps המספקים התמודדות עם אתגרים אלו ומיישמים פתרונות בצורה המהירה והיעילה ביותר.

 

לסיכום, DevOps הינה מתודה המאפשרת לארגונים גמישות תוך אספקה שוטפת של מוצרים ושירותים העונים על הביקוש של משתמשי הקצה ודרישות השוק. מטריית השירותים והתוצרים שאנשי ה-DevOps היא נרחבת אך המטרה היא אחת – לשפר את עבודת צוותי הפיתוח והתפעול, ולארגונים המעוניינים לשפר את שיתוף הפעולה והתקשורת בין המחלקות האלו, מומלץ בחום לשקול על אסטרטגיית DevOps התפורה עבורם.

 

מעוניינים לדעת עוד על שירותי ה- DevOps שחברת RestartIT מציעה? בקרו אותנו בעמוד זה או צרו קשר ונשמח לשוחח איתכם