הודעות השגיאה הנפוצות ביותר

הודעת שגיאה

הודעות השגיאה הנפוצות ביותר

כולנו יודעים ש- 404 אומר “העמוד אינו נמצא”, אבל מה עם 503 או 403? כתבנו כאן רשימת של הודעות שגיאה נפוצות מאתרי אינטרנט ואיך אפשר לפתור אותן:

הודעת שגיאה 404 “העמוד לא נמצא”

הודעה זו אומרת שלא נמצא דף המקושר לכתובת האינטרנט (URL) שנבחרה. בדרך כלל זה קורה כשמעבירים דף ממצב published ל- unpublished אבל לא מסירים את הקישורים שמובילים לדף הזה.
אם אתם רואים הודעה זו באתר שלכם, אפשר לעשות אחד משני דברים:
1. להסיר את הקישור שמוביל לדף זה כדי שמשתמשים לא יגיעו לכתובת זו ויראו הודעת שגיאה.
2. לקשר דף אחר שנמצא במצב publish לכתובת האינטרנט האמורה כך שכל הקישורים לכתובת זו יובילו לדף הנבחר.


הודעת שגיאה 503 “השירות לא (או אינו) זמין”

הודעות מסוג 500+ מתייחסות לבעיות הקשורות לשרת. הודעת שגיאה 503 מציינת את העובדה שהשרת לא יכול לטפל בבקשות שנשלחות אליו אבל לאו דווקא מציין את הסיבה לכך. לרוב, זאת אומרת שכמות גדולה של בקשות בשל תנועת משתמשים רבה באתר גורמת לעומס ובשלב מסוים לנפילת האתר. לעיתים, זה יכול לרמוז שהאתר נמצא תחת מתקפה, של מקור המדמה מספר רב של בקשות הנשלחות לאתר, כדי להפיל אותו.
לעיתים רחוקות הבעיה קשורה מופיעה תקלה 503 עם הכיתוב DNS Failure דבר המצביע על הצורך לעדכן את הגדרות ה- DNS במחשב או בראוטר.

הודעת שגיאה 403 “גישה נדחתה / אסורה”

לעיתים, חלק מהדפים באתר מוסתרים מכלל הגולשים והם פתוחים אך ורק למשתמשים רשומים שמגיעים לדפים אלה. במידה ומשתמש הגיע לכתובת האינטרנט של דף שאמור להיות פתוח אך ורק למשתמשים רשומים. במידה והודעה זו מופיעה באתר שכל הדפים בו אמורים להיות פתוחים לכלל המשתמשים זאת אומרת שאירעה טעות, ומנהלי האתר או המפתחים יוכלו לפתור זאת ע”י עדכון דפים אלה במערכת ניהול האתר.

הודעת שגיאה 401 “גישה לא מורשית”

הודעת שגיאה 401 דומה לשגיאה 403 ואומרת כי משתמש מנסה לצפות בדף מבלי שביצע כניסה למערכת כנדרש. במקרה של שגיאה 401 לרוב מדובר במקרים שבהם המשתמש ניסה להתחבר אך לא הזין את פרטי הכניסה כנדרש. אם אתם רואים את זה, רעננו את הדפדפן ונסו להיכנס שוב עם שם המשתמש והסיסמא שלכם.

הודעת שגיאה 500 “שגיאת שרת פנימית”

זהו הודעת שגיאה כללית שאומרת שהבעיה היא בשרת. לרוב לשגיאה זו יש תת קוד המתייחסים ל- API, מודולים או יישומים שעובדים המקושרים לאתר האינטרנט ויוצרים בעיה בשרת. בעיה זו צריכה להיפתר ע”י המפתחים שתומכים באתר האינטרנט.

   אזל” הודעת שגיאה 408 “זמן Error  Timeout

הודעה זו אומרת שהבקשה שנשלחה לשרת של האתר לא נענתה בתוך פרק זמן מוגדר. יכולות להיות 2 סיבות עיקריות:

  1. יש בעיה בחיבור האינטרנט של המחשב או המכשיר שלך, דבר המאט את קצב קבלת הנתונים.
  2. הבעיה היא בשרת של האתר שמתמודד עם מספר רב של בקשות בפרק זמן קצר יחסית.

לרוב בעיה זו נפתרת כאשר מנסים לגלוש באתר בשלב מאוחר יותר, במידה והבעיה נמשכת, רצוי לבדוק את חיבור האינטרנט של המשתמש. אם הודעת השגיאה מופיעה רק באתר הספציפי, הבעיה היא בשרת באתר שצריך להתמודד עם תנועה גדולה ממה שהוא מסוגל, דבר שיכול להיפתר ע”י צוות המחשוב המתחזק את האתר

אנחנו מקווים שעזרנו לכם לעשות סדר בהודעות השגיאה בהם אתם נתקלים. במידה ותרצו מידע נוסף או שאתם מעוניינים בשירותי המחשוב בארגון שלכם, צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.